mereka

kasi ikan makan.

22 December 2010

beri aku yang terbaik.


Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah…
Seandainya telah Engkau catatkan…
Dia milikku tercipta buatku…
Satukanlah hatinya dengan hatiku…
Titipkanlah kebahagiaan antara kami…
Agar kemesraan itu abadi…

Ya Allah…
Ya Tuhanku yang Maha Mengasihani…
Seringkanlah kami melayari hidup ini…
Ketepian yang sejahtera dan abadi…
Maka jodohkanlah kami…

Tetapi Ya Allah…
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku…
Bawalah dia jauh daripada pandanganku…
Luputkanlah dia dari ingatanku…
Dan periharalah aku dari kekecewaan…

Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti…
Berikanlah aku kekuatan…
Menolak bayangannya jauh ke dada langit…
Hilang bersama senja yang merah…
Agarku sentiasa tenang…
Walaupun tanpa bersama dengannya…

Ya Allah yang tercinta…
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu…

Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku…
Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui…
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini…

Ya Allah…
Cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku…
Di dunia dan akhirat…
Dengarkanlah rintihan daripada hamba-Mu yang daif ini…
Jangan Engkau biarkan aku sendirian…
Di dunia ini mahupun di akhirat…
Menjuruskan aku ke arah kamaksiatan dan kemungkaran…
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman…
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup…
Ke jalan yang Engkau redhai…
Dan kurniakanlah kepadaku keturunan yang soleh dan solehah…

Ya Allah…
Berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat…
Dan periharalah kami dari azab api Neraka…

Amin…amin…Ya rabbal ‘aalamin.

16 December 2010

sampai syurga

sayang

aku juga mahu dikasih

aku juga mahu punya kekasih

aku juga mahu jadi kekasih

sayang

aku juga mahu disayang

aku juga mahu menyanyang

aku juga mahu dipanggil sayang

sayang

aku juga mahu mencinta

aku juga mahu punya cinta

aku juga mahu bercinta


tapi aku mahu bercinta

bercinta sampai syurga

sayang..aku mahu kamu..kita berdua..biar sampai syurga..

tapi sayang

sayang,

kalau kau minta bulan yang terang
bilang saja akan aku terbang sekarang
dan akan ku petik bintang itu bersama bulan
menjadikan kerongsang di bajumu

kalau kau mahu bintang di awan
akan ku ambilkan
kau timangkan

tapi sayang..

kadangkala aku merasa tidakkah kau kenal aku siapa?

biar pergi

subuh sudah mula habis
sayang jangan menangis

biar embun kering
biar pagi datang

sayang usah dirindu
kerna pasti, malam nanti akan datang semula

13 December 2010

bapak arh.

tadi malam tengah gua duk relax layan tv tetibe terlayan terusya satu channel neyh cter sal sandwich.
bkn sandwich yg cam omak gua bikin der..mahupun sandwich hat ada jual kat coffee stret.tapi hat ney spesial punya sandwich habaq ang.sandwich kobe namanya.actually gua tal kesah lar sal nama dia..tapi gua kesahkan sal harga dia.ang agak2 brapa? skupang? dua kupang? tettttt!
takpa aku bagi ang usya dulu.tgk neyh.


haaa.amacam? da dapat agk tak brapa harganya? law ang nk taw harga sketui sandwich ney ialah
£85 @ 85 pounds sterling. atau bersamaan dengan RM 425..

ang mampu nk bli buat lunch? skali ngap dah habes ye tak. bek mkn nasik laok patin masak tempoyak takpon ikan keli masak sambal berlada. lagi cicah ngn sambal tempoyakk..kan2? (:

tapi law ang nk bli pown tak dak masalah.. janji ada duit.suma boleh. tapi stakat ney aku rasa.. aku belom lagi tergolong didalam golongan org2 seperti itu.. takpe insya Allah satu hari nanti.. doa2kan jer lah k.
amin~

12 December 2010

maaf


maaf
kerana aku hanya bukan sesiapa

maaf
kerana aku tidak seperti mereka
tidak seperti mereka yang punya segala sejak lahir

maaf
kerana aku ini hanya yang sangat biasa biasa saja
tidak yang sangat luar biasa seperti mereka

maaf
kerana sehingga kini aku masih seperti ini
masih seperti dulu dulu

maaf
jika aku tidak seperti orang yang kau harapkan
tidak seperti mereka yang punya segala

maaf
jika aku ini hanya sepersis sang embun
yang hanya menyenangkan di malam hari tapi hilang tatkala tibanya sang suria

tapi
aku juga punya angan mahu jadi seperti mereka
aku juga ingin hidup seperti mereka
aku juga ingin bahagia seperti mereka

tapi
aku perlu susah susah untuk seperti mereka
keringatku perlu jadi besar untuk seperti mereka
waktuku perlu jadi panjang untuk seperti mereka

kerana aku hanya bermula dengan kosong
tidak seperti mereka yang punya segala sejak lahir

tapi
aku berjanji untuk jadi seperti mereka
walau aku tahu aku perlu susah susah untuk itu
aku perlu sabar 

walau suatu masa nanti
aku juga mahu jadi seperti mereka

moga moga saja..


kadang2 tuhan tak bagi kita kesenangan dalam bentuk harta benda.tetapi Dia limpahkan kita dengan kebahagiaan dalam hidup.atau mungkin rezeki yang sederhana tetapi sentiasa ada dan tidak putus2.janganlah kita iri hati,kerap merungut, dan berbuat jahat pada org yg ada kelebihan pada mereka.kerana mungkin.tuhan sedang menguji kita.dan iya. mungkin juga.kesenangan itu ujian dari Dia.ingatkah kita padaNya sewaktusenang? -fs

seperti

kenapanya aku ini tak bisa untuk menyedari yang aku ini tetap bukan siapa2?

sepertinya aku ini debu yang tak punya harga apa
sepertinya aku angin yang tiada
sepertinya aku ini wujud tanpa adanya apa makna

maka untuk apa aku di sini?

tapi

dibisiknya--

aku cinta
aku rasa
aku suria
aku purnama.

dibilangnya--

aku segala
aku luar biasa
aku ditunggu dia
aku jawapan pencipta.

dibilangnya pada aku di bisiknya--

aku mimpi dia
aku bayang dia
yang sudah ada
sekian lama.

tapi--
malangnya--
disambungnya--

aku ada tapi.


tentang menjadi seseorang yang dikatakan sang sempurna; namun dinafikan kerana sebuah 'tapi' yang tak terjelas apa. sbg contoh: "aku mahu kau, tapi..." atau "kita lengkap, tapi..."

soalan aku: bila sudah cukup, tetapi ada tapi, kenapa perlu dipanggil cukup?

22 November 2010

my first date. luff luff!

Air pasang pagi,
surut pukul lima,
Bangun pagi-pagi,
Siram pokok bunga.
Pokok bunga melur,
Tanam tepi batas,
Itik bertelur,
Ayam menetas..
 
ok abes dah.boleh tepok tangan ok! 
yah kuat lagi kuat!
kuat lagi kuat! hm.
-__-"
 
ok takder org tepok.
nari gua bangon pagi2 bkn nk siram pokok bunga,tapi gua bangon pagi2 nari nk g bank.bank apa bank bank boom.lol.
ok tak.bank BSN ok.ada apa?ada ada saja.-__-"
ada interview lar glerr..
haha gua?amar?boy?pegi interview kat bank?apa jadah ek?
ok disebabkan tahap kebosanan yg melampau nk wait further memana tapi xdpt g,so gua pown telah merajinkan diri utk menghadiri temuduga terbuka kt bsn ktn neyh.
lu tawh,temuduganya esok hari baru malam ini hari nk sebok2 pegi prepare.hah memang tak r kan.
baru sebok2 nk cari baju..cari kasot..cari tie..cari sijil itu ini.. mana nk perfect der.
so..penyudahnya kul 3 pagi baru setel,baru nk tdow.
den kul 6 da bngon siap sumer..kul 8 pagi lak da tepacak kat depan BSN gaya org nk g date.(ye arh mana taknya dah pakai semat2 kowt) haha.
 
tunggu punya tunggu 8 sengah baru nk bukak..rebut2 pegi bratur ngn isi form..kul 10 setel.ok itu baru pasal isi form.kesah menunggu nk kena panggil nama lagi dah tanak 2 jam plak kan.
kul 11 lebeyh camtu nama kena panggil..naik atas tetiba kena mengarang essay pasal benefit bsn,pasal challenging in sales life apa bagai sumer..sengah jam gua karang setel.
dah2 setel2 tiba2 dia suh kua p lunch.apakah?bler nk interbiu neyh?
 
so dah pegi lunch zohor apa sumer,masok balek,jeng je jenggg..!
awek bank tu ckp kena tunggu lg.tunggu turn.nanti dah panggil nama baru bley masok.
0owwkayyyy..-__-"
 
setelah sejam melangut cam menunggu durian jatuh je tanah..barulah nama gua dipanggil oleh ci awek bank turh.(comel)
maka dengan langkah yg bergaya gua pown masok lah kedalam bilik temuduga tersebut..
mak aieh..3 org skali hat tukang interbiu nohh.cuaq!
dah2 duk diri lekloq depan depa.aku pown beri salam sepatah.
uii depa kata aku cam bunkface! hahhah! watde??!!
aku dtg bkn nk interbiu nyanyi 0oii..tapi xpa pasai dia dah puji dak.aku senyum jer lah.(:
k dah bebel2 sumer depa suh aku kenaikan diri..cerita tentang diri..akedemik..pengalaman kerja suma2..aku pown cter arh dengan lancaq..0oii speaking omputeh habaq ang neyh.muka abeh series.hah.

pas abeh aku cita suma terus depa tanya aku tentang apa dia benefit bsn..apa itu micro finance..mortgage..then apa itu personal loan.
weit3..tahukah aku akan semua itu??
derr..gua study amek cargo survey derr..bkn accounting.haha.
tapi jgn ingt gua taktaw..apa guna 3 sem aku blajaq sal insurance law xtaw jwb..at least taw lar jwb cket2 even xbrapa nk full kan..lekk r..hat lain2 yg datang interbiu suma related,aku jer yg tak.
aku bkn apa..saja nk cari pengalaman interbiu di arena sebenar..ecceh.
at least t da taw caner situasi dia law nk p interbiu hat betol2..ye dak?
haaa..

sooo..dah bebel2 suma maka kul 4 lebeyh tadi pown selesai suda hari yg memenatkan aku..
dah.tu jer aku nk citer.abes dah lar.hm.



 



 













21 November 2010

please

Dear Girl..

Don't assume that guys won't care where you are, because i do.
It makes me feel secure to know that my girlfriends aren't off flirting with guys we've never heard of.

Also, don't talk about your ex-boyfriends.
i never have, nor ever will respect or like them, nor do i want to hear about them.
When you do, you're asking me to be jealous.
You're asking me to lose trust.

On that, don't hump everything that walks into the room.
i don't care if you talk to other guys.
i don't care if you're friends with other guys.
But when you're sitting next to me, and some random guy walks into the room and you jump up and tackle him, without even introducing us, yeah, it pisses us off.
It doesn't help if you sit there and talk to him for ten minutes without even acknowledging the fact that we're still there.

Also, when i tell you you're pretty/ beautiful/ gorgeous/ cute/ stunning,or call u dear/honey/sayang/princess/love or whatsoever, im freaking mean it.
Don't tell me im wrong.
i won't stop trying to convince you.
The sexiest thing about a girl is confidence.
Yeah, you can quote me.

Don't flirt with guys when im not around.
i'll find out. Trust me.
i have eyes everywhere.
And when me find out, i'll pissed.
Not necessarily with the guys you flirted with, more-so with you.

Don't take everything i say seriously.
Sarcasm is a beautiful thing. See the beauty in it.
Don't get angry easily.

Don't talk about how hot Tom Cruise or Brad Pitt is in front of me.
It's boring, and i don't care.
You have girlfriends for that.

Whatever happened to the word "handsome"?
Why does everything have to be "hot/sexy"?
I'd be utterly stunned by a girl who greeted me with "Hey handsome!" instead of "Hey baby/ stud/ cutie/ sexy" or whatever else you can think of.
Claiming girls or guys to be "hot" shows immaturity.

Girl, I cannot stress this enough: if you aren't being treated right by a guy, don't wait for him to change.
Ditch his sorry, disgrace-to-the-male-population ass, and find someone who will treat you with utter respect.
Someone who will honor your morals.
Someone who will make you smile when you're at your lowest.

...........................

p/s: hey i told ya once ryte.dont worry..i just reblog it. (:

20 November 2010

all she knows

Once again you're home alone
Tears running from your eyes
And I'm on the outside
Knowing that you're all I want
But I can't do anything
I'm so helpless baby

Everyday same old things
So used to feelin pain
Never had real love before
And it ain't her fault

She knows better but
She can't help it
Wanna tell her
But would that be selfish
How do you heal
A heart that can't feel, it's broken
His love is all she knows, all she knows, all she knows
His love is all she knows, all she knows, all she knows

You've been livin this way so long
You don't know the difference
And it's killing me
Cause you can have so much more
I'm the one your looking for
But you close your eyes on me
So you still can't see

Everyday same old things
So used to feelin pain

Never had real love before
And it ain't her fault

She knows better but
She can't help it
Wanna tell her
But would that be selfish
How do you heal
A heart that can't feel, it's broken
His love is all she knows, all she knows, all she knows
His love is all she knows, all she knows, all she knows

All she knows is the pain
In the corner of an empty home
She's still comfortable
I want her to know
It can be better than this
I can't pretend
Wish we were more than friends

She knows better but
She can't help it
Wanna tell her
But would that be selfish
How do you heal
A heart that can't feel, it's broken
His love is all she knows, all she knows, all she knows
His love is all she knows, all she knows, all she knows

i wish

always hope it is from u..

"should i feel free to let u away for more 3 days if u OFTENLY text me more than 3 msg per day?
i cant bear something unusually happen. "

p/s: sory dear,it's been delete from my inbox.





unstoppable.

sabtu..bermula dengan detik2 yg memboringkan setelah taktaw nk buat apa setelah bngon tidor kul 10.
juga perasaan hampa menguasai diri apabila xder kenduri kawen yg boleh dituju..
last2..pegi bandar tengok wayang cter unstoppable..gua taw even cternya da lama main tapi gua tetap gak nk tgk..pasal gua taw cter turh mang best..jap,actually niat di hati nk tgk heri poter,tapi pasal cter dia xder time yg bagus,so gua pown layan jer arh cter unstoppable neyh.

the review?owhh yeaahh.. awesome! its such a great movie.Inspired by true events, the film follows an out-of-control train as it tears through the Pennsylvania countryside and the two mismatched railroad employees who take it upon themselves to stop it.
full with action,sensational,love,spirit..yah.very enjoyable.lu tengok sendiri ok.

btw..i wish that i could be chris pine in this movie.hahah!





17 November 2010

pepagi raye aji!

assalamualaikum dan salam aidiladha kepada semua umat islam di dunia yg menyambut hari raya aidiladha..juga kepada dedi saya..mami saya..serta adek beradek saya yg kini berada di malaysia..
pertama sekali..boy nak mohon ampun dan maaf kerana tak dapat pulang berhari raya pada tahun ini..lek r raye aji jer kowt..ini semua gara2 boy takleyh nak cuti..pasal lepas ney nak kene berangkat ke dubai lak..pastu paris,turki dan new delhi..
takpe mami,dedi..nanti ujung taon boy balek ok.dont worry.cuma diaharapkan agar seisi keluarga berada dalam keadaan sihat dan sejahtera..wassalam..

amar fadhli
-hokkaido-


*******

hah! hokkaido lu! gua kt umh ney der..ada jer haa kat pekan neyh..saja gua nk cter sal raye aktiviti gua pada pagi reraye aji semalam.

setelah bangun  pagi2 maka gua pown bersiap siapkan arh diri semat2 ngn kopiah putih kat atas kepale nak pegi semayang raya..gua turun2 dah kul 8 suku..jap g nak tunggu si izhar punya pasal yg tak mandi2 g bler gua sampai umh dia,sampai2 masjid jer dgr tok imam dah bace niat nk smayang.ok nais kan.mm.xpe arh tu,pegi gak smayangnye..khutbah pown dgr..

ok setel bab smayang raya..kita teruskan lg kepada aktiviti lepas smayang raya..ape lg law bkn akktiviti2 korban ye tak.

korban apa?larh binatang yg berkaki 4 turh lar..taktaw r plak law tempat lu ade korban ikan.haha sembelih ikan ek.gler!

dah gua malas nk cter pepanjang..lu tgk jer gamba2 yg sempat gua amek time korban semalam..
btw..aktiviti berlangsung di masjid at-taqwa pekan pahang.mm.owh,sebanyak 18 ekor telah berjaya dikorbankan.


aku sampai jer org dah ramai gler.nampak turh,fabregas pown ada beb!

geng2 brader tengah bertarung ngn lembu..owh come on bro..u can do it!!

selepas beberapa minit..lembu berjaya ditumbangkan.

get ready bro..

ughh..style tak style balut sutera seyh..

lu tengok betapa kilatnye pisaw turh dah bley taw dia punya tajam

...............

ini sangat hebat! gler gagah!

akhirnya..

geng2 melapah

-__-"

menunggu giliran..

tengah2 duk mengusya lembu..tetibe brader depan ney lalu bawak canon 1d..ok gua pown sedikit berundur.mm.

dah macam nk g tgk orang jual ubat kat pasa malam dah

ok sekian..selesai suda..(:

16 November 2010

raye haji.

AidilAdha menjelang tiba, maka jomlah kita berkongsi serba sikit tentang info hari raya aidiladha ini.. Hari Raya Aidiladha (عيد الأضحى ‘Eid Ul-Adha) atau Hari Raya Haji merupakan perayaan yang dirayakan di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal.
Aidiladha disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Aidiladha adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.


Selain itu, salah satu keistimewaan Aidiladha dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.
Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.

Hari Raya Korban jatuh pada hari kesepuluh pada bulan Zulhijjah, bulan terakhir pada kalender Hijrah Islam. 10 Zulhijjah merupakan tarikh penting dalam sejarah Islam di mana Nabi Adam dan isterinya Hawa dikeluarkan dari syurga dan diturunkan ke bumi sebelum berjumpa di padang Arafah, di luar bandar Mekah.
Selepas bersembahyang, upacara korban akan dimulakan. Lembu, kambing, dan biri-biri yang dikorbankan akan disembelih secara beramai-ramai di kawasan masjid sebelum dibahagi-bahagikan kepada orang ramai terutamanya kepada golongan fakir miskin.


Hari Raya Aidiladha disambut ketika umat Islam membuat penziarahan ke Mekah, mengunjung Kaabah dan melakukan korban sembelihan. Al-Quran tidak menyatakan, tetapi umat Islam memegang bahawa perayaan korban ini memperingati kesanggupan Nabi Ibrahim untuk menyerahkan anaknya sebagai korban kepada Tuhan.

Pada hari raya, orang Islam disunatkan mengenakan pakaian yang paling cantik, paling bersih, dan juga mengenakan wangi-wangian. Pada pagi hari raya korban, umat Islam akan mengerjakan sembahyang sunat Hari Raya sebanyak 2 rakaat akan diadakan pada sebelah pagi, biasanya agak awal sedikit Hari Raya Aidil Fitri.

Selepas sembahyang, sekali lagi umat Islam akan berbondong-bondong melawati perkuburan orang yang disayangi. Semua orang akan memakai pakaian baru dan selepas itu yang muda akan memohon kemaafan daripada yang tua. Selepas itu semua orang akan menjamah pelbagai juadah yang disediakan sebelum ziarah dan menziarahi sesama mereka. Disertakan link dibawah kalau kkawan berminat untuk melihat lebih banyak gambar² di mekah dan kaabah. 

Akhir kalam, Selamat Hari Raya AidilAdha..harap maaf salah dan silap. (:

14 November 2010

aku remove ang! rawrrrr!


ok now i was thinking bout nak remove some people on my facebook..semakin hari gua nengok dah semakin ramai org kat fb gua neyh..ntah sape2 ntah.bkn ape..serabut kowt.bler gua approve..pastu gua say thnks tanye ape bagai sumer taknak plak lu reply.weyh ape motif lu add gua? bek xyah add law tanak kwn dowh!
pastu jap g ada plak yg jenis asek nk berchatting jer kt fb chat turh,pantang tgk gua ngonline.gua tak suke chat kat situ lar derr..sorry law tak knal mang gua tak lyn ok.sorry..

yg tu takpe g..ney yg kes main gune gamba org len wat page sendiri lg r macam ci! pastu nk sembang bohong.ini arh,itu arh.skali kantoi pdn muke lu.nasihat gua untuk org2 camneyh..awak..kador2 kan lah ke diri tu..law dah awak tu rupe cam tu,terime jer lar..xyah nk amek gamba artis2nye..bedose wakkk..
cam sy ney haa..sy sedor sy ney xcomel..tapi xder pown nk nipu2 gune gambo org len..wakk...contohilah sy ok.berubahlah..sempena raye aji yg membawa maksud berhijrah neyh.berhijrah dari keburukan ke kebaikan...insya Allah.. (:

FYI..gua tak approve sumer yg add gua..law gua rase nk approve..gua approve larh..law tak..sorry lah..bkn pe..gua taw lu bkn knl gua pown..saje nk add suke2 ye tak?hmm tu pasal arh gua ignore jer.

p/s:
tapi..kepada sesapa yg gua tak approve tu..tapi still cam nak ngat bekawan ngn gua dengan seikhlas hati..xpe..sy bley trime..awk msg jer kt fb sy k.thnks!





07 November 2010

if..

If you love something, set it free if it comes back, it was meant to be. If it continues to fly, let it soar, have faith that God has something better in store.


05 November 2010

u..im sorry..and please forgive me..

okay lets start..first of all..i would like to say i am very sorry..sorry for what? for everything i've done to u..sorry if i hurting u without i realized it.its like u tried to ignored me..its like..ure leaving..i really dont know why.okay that's right if i didn't contact u for quite sumtimes and so do u..

actually i've been make u wait for me too long.. yah i know u've been waiting for me to make the next step but i never did.right? i know u show ur feeling to me until the feeling has gone..i know..and i've tried to feel the same way to u but..i cant..even i've tried..but i still cant..i dont know why..im sorry girl..
maybe..because i see the end before we'd begun..yah maybe that is why..
maybe im not the right person for u..
maybe im not good enough for u..
maybe im not deserve for u..
maybe im not able to make u happy like the other..
maybe i cant give u something u want.
maybe im to weak..
maybe I don’t have the guts..

its been to long pretending.pretending that we r okay.
there's no use trying when the pieces dont fit anymore..
sometimes i feel broke inside but i wont admit it..
and its really hard to say goodbye..

i just really regret my action and im heartbroken about losing a good old friend,who i respect and love..i treasure our friendship but now its all gone..u're a very special to me as u has treated me well.what should i do now and how can i get u to accept my apologize?i have no idea..
but u got someone right now.hey I can see u are very happy with him.I’m glad that you replaced me with someone who was better than me.yah,u deserved a better person.
hey u know what,now I can see a good change on u..i mean a lot..proud with u girl.

One thing u should know is..i miss the old u..once we are always happy when we are talking..we can talk about everything..about life..football..we laugh together.but that was before..now its different..it cant be like before..i know..
But its ok..i still love and remember u as my good friend and as a wonderful girl pal.
now i just move on and not waste my time and regrets and remorse.
the old relationship has ended but i have gained a moment of pride in honour.. 
thanks!

p/s: please be a good girl there..















24 October 2010

carry on


Slowly moving on. With the heartbreak once over, the faintest traces of the wound finally healed, I opened my eyes and looked alive, for there is more to live in the life that’s ahead of the way.
I may look back once in awhile. But sudden remembrance of the no acknowledgment made me irked at the thought. But what I know, is that I never regretted it. Not one bit. The heavy burden finally lifted. I am now at peace. And I am now happy moving on.

(: 


aku merinduimu!


aku merinduimu..ya..itulah kalimat yang paling sesuai untukku ungkapkan rasa rinduku kepadamu..
dinda..
sudah lama kita tidak berjumpa dan bersua muka..
kita tidak lagi selalu berjumpa seperti dulu..
kira2nya..sudah 7 atau 8 tahun kita tidak berjumpa..
owh apakah kau tidak merinduiku seperti mana aku merinduimu?
katakan padaku dinda katakan..biarku tahu apa sebenarnya yang kau rasa..
kerna sehingga saat ini..kau masih belum datang walaupun namamu kuseru beribu ribu kali.
tapi mengapa? mengapa dinda mengapa??
owh usah kau buat aku penasaran seperti ini dinda..
apakah kau mahu aku jadi gila?
jadi tolong dinda..tolong..aku mohon kau hadir kepadaku dan mengatakan yang kau juga rindu kepadaku..
dinda..
aku akan setia menunggumu..

dan jika suatu hari nanti kau hadir..
kumohon hadirlah seperti dulu.. 


 andai tak dapat hat ney..


hat ney pown jadilah dinda..

*********

hah! giler lu! giler gua sangap nak tunggu lori2 ney datang.. gua xkesah r lori milo ke..lori oveltin ke..lori vico ke.. janji dah fri caney biar bratur pepanjang cam panjang terowong SMART pown xpe.. gua sanggup..
gua heran.. sal time2 skolah rendah dulu2 jer ek yang ade? sal time gua kolej xder? mane lu pergi r?

maka kumohon..andailah sok tengahari gua bangun dari tidur jer tetibe lu datang..pehhh..akan gua habiskan sumer milo2 lu sampai licin..ok? janji sama gua. =)












15 October 2010

maafkan aku lisa.


lisa..
saat aku menulis kata2 ini..ketahuilah sesungguhnya tika saat ini aku sedang menulis dengan hati yang gerimis dan mata yang berkaca..sesungguhnya..tiada henti air mata ini mengalir..

lisa..
kelmarin cintaku padamu seperti cintanya sang rumi kepada sang juli..
kelmarin cintaku padamu seperti uda kepada dara..
kelmarin citaku padamu seperti tiada siapa yang bisa menghalangnya..
kelmarin keranamu lautan api sanggup kuredah..
kelmarin keranamu bukit dan lurah sanggup kudaki..
kelmarin keranamu semuanya sanggup kurintangi..
walaupun ianya sesukar si jenin mahu merampas mutiara di mulut sang naga.
ini semua kerana cintaku padamu lebih dalam dari jurang mariana.
dan kerana kasih cintaku padamu,tiada pernah pudar dan berubah dalam segala musim dan peristiwa.
aku sudah siap seandainya aku harus terbakar oleh panasnya api cinta yang pernah membakar laila dan majnun..
biarlah aku menjadi majnun yang mati kerana kobaran cintanya..
namun aku tidak berharap kau jadi laila..

lisa..
kelmarin hatiku selalu bergetar tatkala mendengar namamu..
kerana namamu seperti embun yang menitis dalam hati..
kurindu setiap pagi..
tapi itu semuanya hanya tinggal kenangan lisa..
itu semua cerita yang kelmarin..

kini..aku terpaksa membuang perasaan cintaku padamu sejauh jauhnya..
meskipun aku terpaksa menahan kesakitan dan keperitan yang amat sangat seperti kau menarik seluruh jaringan sel-sel dari tubuhku..

maafkan aku lisa..
tapi adakah kau tahu mengapa aku harus melupakanmu?
adakah kau tahu?

ini semua kerana kau lisa!
ya kerana kau!
kerana kau telah mempersendakan dan mempermainkan cintaku lisa!
kau telah memperkotak katikkan cinta yang selama ini aku curahkan hanya kepamu seorang!
kenapa lisa kenapa??

u ingat i tak tau ke apa yang telah u lakukan terhadap i selama ini?
owh lisa..kini semua kecurangan u telah terbongkar lisa!

haritu u pergi bersama farid kamil..
dan hari ini u bersama azlee senario pula.
owh apekah ini semua lisa?
sandiwara apakah yang telah u mainkan ini?
sesungguhnya i tak mengerti walaupun sedikit..

sekarang bagi i,cukuplah hanya sampai disini saja cinta kita..
i tak sanggup dipermainkan lagi..

lagipun..
sejak dari mula perhubungan kita lagi..DEDI dan MAMI i tidak pernah merestui hubungan kita..
kata mereka..i tidak selayaknya bercinta dengan seorang artis seperti u..
kerana mereka tahu kita tidak akan kekal lama..

sudahlah lisa..kini i sedar kesilapan i memilih u..
kini apa yang diharapkan kekal selamanya akhirnya putus di tengah jalan..
seperti mengharapkan panas sampai ke petang,tapi hujan di tengah hari..

maafkan i lisa..i harap u dapat melupakan i kerana i akan melupakan u.
ingatlah lisa..dunia ini tidak selebar daun anggur..
masih ada jutaan jejaka di dunia ini yang layak menerima cinta dari u..
kumohon pilihlah satu..tapi tolong jangan farid kamil mahupun azlee senario..

kini..
i sudah menemui seorang pengganti kepada diri u lisa..
namanya ASMIRANDA PUTRI..awek jual kebab dalam iklan AXE di tv3..
adakah u mengenalinya?
biarpun dia datang dari seberang..
namun i dapt merasakan getaran getaran cinta diantara kami akan terus berkekalan..

makanya..
buat kali terakhir..
mafkan i lisa..
GOOD BYE!



yang benar,
mantan pacarmu.







08 October 2010

6 suku.



awak,tadi petang kul 6 suku saya datang umah awak,
niat di hati nk ajak g pasar sesame,
macam yang kite borak2 tadi..

sampai2 jer depan umah awak,dengan senyuman,saya pon kasi salam,
pas 2 kali kasi salam,mak awak pon kuwa,
mak awak cakap awak xder,
mak awak cakap awak dah kwa ngan kawan awak,
sedihnya saya..

tapi xpe,saya ingat mesti awak kwa ngan kawan awak g pasar jugak kan?
boleh lar jmpe kat sane,so saya pon pegi lar sorang2..
smpai jer kt pasar,saya xcari makanan dulu, awak dulu yang saya cari,
saya pusing2 dari depan smpai ujung 3 4 kali,
tapi xjmpe pon awak..
hampanya saya..

tapi xpe,saya pikir mesti awak dah balik umh kan,nak cpt agaknye..
so sy pon bli lar makanan saya,
time2 bli tu,terus teringat kat awak,
awak ckp awk xpenah mkn buntot aym ngn air longan,
so saya pon dengan pantas dan senyuman terus beli untuk awak,
buntot ayam.1 untuk saya,1 untuk awak,
air longan,1 untuk saya,1 untuk awak..

saya ingat nak belikan kat awak banyak lagi,
tapi teringat yang awak dah pegi ngan kawan awak tadi kan,
so xpelah,saya beli yang tu jer,

lepas beli,saya terus kayoh beskal laju2 g umah awak,
niat di hati nak anta makanan ni kat awak lar,
harap2 awak gembira..

sampai2 kat umah awak,saya nampak awak ngan kawan awak tu,
awak ngan kawan awak tu tengah duk kat teratak umah awak,
awak ngn kawan awak tengah gembire2,
lepas tu sy nmpk kawan awak tu suapkn awak ngan buntot ayam,
saya pandang tepi awak,ade air longan jugak.

dengan mate yang berkace,saya terus balik umah saya,
sedih saya awak,
tapi xpe,saya tawu msti awak lupe yang awak nak g ngan saya,
xpe lah,lain hari kan ade lagi?

=)

tapi awak..
saya  tertanye2..
sape kawan awk tu?
Sape dia awak

):


p/s: hanye rekaan semate mate larh! Haha. Lol!
Tapi..hm.

07 October 2010

my bedtime story

" girl im sleepy.. i need my bed time story.."

several hours later. . .

" since my mind are free to narrate this, i think i have one story for u..

this story happen million times ago in one island of canada. there was a king who has married with the slave. they live in the castle of sapphire. after a couple of years, they have gifted with a child. a child name prince Le Duff. prince Le Duff is someone who is really kind hearted and adores by everyone in the castle. one day, he get away from the castle to have a walk. suddenly, he saw the lavender garden. he decide to get into the garden. when he came closer he hears someone crying (not singing). he search for the sound there. eventually he found a small girl laying at the lavender bushes. the girl looking so messy. he ask once, "girl, what happened to u?" the girl didn't answer except her finger pointed to the lavender bushes. he look at the bushes for a while. he saw nothing beside the leaf of lavender keep move as the wind blows. he ask once again and the girl still pointed to the bushes. at the end, he take a decision to bring the girl to the castle. after he reach, he brings the girl to his father. when the king saw the girl he almost fainted. he was truly shocked. the prince feel very weird. he ask why but nobody answer..

so can u guess?

so..we'll continue next time.(: "

this is nice. i know im the first. (:
so..i cant wait for the next..
ill b wait girl.. (:

p/s : sory for the post=D

26 September 2010

omg.


OMG.

what the?owh fuck.shit dood.!
you know what,I felt like i had hurt someone without realizing it.damn.
omg im sorry.. i didn't mean to hurt you.yaah.

I know i probably do not know how to get along so well that i did not realize that i have hurt ur feelings. i just want to be friends .. but.. you just get me wrong.
I know you're not the only one who felt hurt by me. many have felt the same.
If you reading this right now.. owh i know you're reading this right now.. and I'm sorry in advance.

I know this will probably make you stay away from me later.. it usually does.. but sometimes i just need to let things out. It's nothing i haven't told you before..and I'm sorry.. i hope this will help you understand why im a complete clusterfuck of emotions. 

Anyhow.. I don't know where to go from here.  It absolutely tears me apart to know i'm hurting one of the people I care about most.  I feel selfish, but.. yet I feel like if I was to do what was best for her, maybe I should...?

I'm sorry I'm hurting you. I wish I could love you the way you want me to, but my heart just isn't for you.
I dont expect you to wait for me, but I can only pray I don't lose you in the meantime. as friend. You mean far too much to me to not be in my life. 

To everyone else.. thanks again for listening.  To avoid hurt feelings, I never really post blogs about people unless I know theyre not going to read them.. but I'm going to start trying to be more open.,and more careful in commingling, intercommunication and conversation.You might be hearing from me a lot more, kids. I dont know if this is a good or bad thing.

Fuck. I dont think pushing 'post' has ever been such a fucking scary task.