mereka

kasi ikan makan.

01 September 2011

pertemuan satu syawal.

pada petang satu syawal itu
kita bertemu
bertemu di lokasi yg sungguh spesial. kan?

dia -
lengkap berkebaya putih, dan aku lengkap berbaju melayu ungu.
dia begitu anggun. sungguh.

melihat dia
bagaikan bidadari dari kayangan
yang telah turun ke bumi
mencemar duli, hanya untuk aku.

oh, melihat dia yg semanis itu -
membikin aku menjadi seperti termalukan
dia begitu manis
dia begitu ayu
dia begitu menawan
oh, aku mahu jadi rupawan.

oh, senyumannya
begitu manis
senyuman semanis itu
berhenti degupan jantung tiap kali melihat
tapi tuan senyuman itu tidak tahu
aku peminat setia senyuman itu
ubat mujarab untuk segala duka.

pandanglah sini lihatlah aku
aku tahu kau juga seperti termalukan
sama seperti aku bukan?

adrenalinku menggoncang
aku sebenarnya seperti tidak tahu untuk berkata apa
aku menjadi seperti bongkah ais yang cair
begitu dimalukan.

aku termalu sendiri, tapi aku mahu dia terus perhati
hey, lihatlah disini aku menanti kau memandang aku disini.

malu~

aku jadi malu
padahal itu bukan karektorku
aku begitu gagah
aku tak pernah lemah

tapi bila didepanmu aku jadi
seperti bongkah
seperti terpecah
seperti terkalah.

hey gadis
apa yang kau pakai
aku jadi bingai.


- "N"

No comments:

Post a Comment