mereka

kasi ikan makan.

30 September 2011

hadirmu menggoncang dunia lelaki aku.


kalau dulu aku kelam,
tapi kini, aku warna-warni,

dulu aku tanpa kamu
adalah aku tanpa warna,
tapi kini aku ada kamu
adalah aku yang punya warna,

jika dulu, aku kusam,
ironinya sekarang, aku berpelangi,

dulu aku tanpa kamu
adalah aku tanpa cahaya,
tapi kini aku ada kamu
adalah aku yang punya ceria,

hati aku seperti berpenlangi,
punya macam-macam warna,
yang boleh ceriakan hati,
indah tak terkata.

punya perasaan senyum-senyum,
punya perasaan sayang-sayang,
punya perasaan rindu-rindu,
punya perasaan tak sabar-sabar, semua berbaur,
berbaur untuk berpetah madah "aku cinta kamu sayang",

kau hadir dalam bentuk warna-warni, langsung bikin pelangi dalam hati, kerna kau itu bidadari, juga rama-rama senyum hati ini.

hadirmu menggoncang dunia lelaki aku untuk merasakan apa itu erti kedewasaan dan kematangan. juga sekaligus membiar aku merasa jadi insan sejati.


jauh dari lubuk jantung,
yang paling dalam!
(amarfadhli)

No comments:

Post a Comment