mereka

kasi ikan makan.

12 August 2010

like brader like brader..

“tok..kite g traweh dulu..”


“0owraiitt..elok2 conget!”


“nak kite conget tayar depan ke tayar blakang tok?”


“eh dua2 pown xpa..kalau kaw masuk longkang bapak kaw yg nganto kaw g spital..aku?tidak lar aku..mane ke larat”


“ok tok..”


Ok,tu dusta.mak,kalau betol arh camturh,mampuih xjadi apa adek aku..ha ney bkn nk cita sal aku..ney nak cita sal adek aku..ney sempena bulan2 posa ney dia duk umh tok aku..ye larh,pasai dah skolah kat sini..aku bkn apa..ney yg buat aku menyirap di mlm2 hari ney tadi sblom kuar umh ckp nk p traweh,last2 aku tgk dia duk maen lomba2 beskal ngn kawan2 dia depan umh,siap betepok betampor plak lagi..ko ingat aku xnampak ko eyh? Haihh..bgalak sakan aku tgk.kemain lagi an.xpa2..usya2 dulu..
Dah tepat jam 10 mlm pandai plak nk balik umh..fuhh..balik ikot time org surau balik traweh siot.tapi aku x mudah terpedaya..detektif konan kowt! Den balik2 dengan muka penat giler dan baju abis peluh2,dia ingat bleyh kencing sama gua.xpa2 rilek..


Jap,adik aku ney darjah 3..ada plak penemannya yakni kazen aku..dia form 1..tapi kpala lebeyh kurang sama ja..pasai main xnk kalah,kalau dibiaq sampai ke pagi pown xpa.xdak hal.


Dua tiga langkah masuk umh..aku mula mengajukan soalan2 tahap KBKK kat adik aku..


“dik gi surau x tadi?”


“gi..”(ringkas dan perlahan)


“buat brapa?”


…….tiba2 speechless sambil jeling2 kazen aku hat soang turh.


“buat 8 ke 4 jer?”


“suar adik koyak r,sakit kaki..”(sambil sengseng tunjuk betis konon2 sakit,mane tidaknye ko maen conget beskal tadi an?)


“sakit sal?penat traweh?,tu suar koyak knape plak?”


“adik jatuh..”


Heyy aku geram nak jentik jer telinga laju2.dah r xnk ngaku lak tu,pandai ko jawab kan.


Selang beberapa minit keudian..giliran tok aku yg baru kuar dari bilik pula bertanya..


“iqbal,aok g smayang ke dak..?”


“pegi….”
Siot.


Tapi tu arh,nak marah2 pown xsampai ati gak..pasai apa?haha pasai aku r,gler kaw,aku dlu lagi jahat kowt! tu baru sikit..blom betol2 cam aku dulu lagi..mungkin sebab itulah adik aku ney ikot perangai aku time kecik2 dulu kowt..
Haihh..bak kata macik aku..”LIKE BRADER LIKE BRADER..”
So..sabor jer lar..-_-

No comments:

Post a Comment