mereka

kasi ikan makan.

10 February 2012

pendedahan ekslusif perkahwinan amar dengan kerabat diraja brunei.

sejak beberapa hari lepas, dunia hiburan tanah air kita telah digegarkan dengan berita pertunangan artis terkenal negara, Amar Fadhli dengan seorang wanita yang identitinya dirahsiakan. malah ada pihak yang mendakwa bahawa mereka juga sebenarnya telah berkahwin sejurus selepas melangsungkan perkahwinan.

tapi apapun yang terjadi, persoalannya, benarkah amar telah berkahwin? dan jika benar, siapakah gerangan gadis misteri itu? adakah beliau juga merupakan seorang artis? cikgu sekolah? kerani kerajaan? taukeh warung? tukang jahit? atau dari golongan kerabat diraja?

ingin mengetahui kisah sebenar? ikuti temubual eksklusif wartawan melodi, michelle wee dengan amar sendiri baru-baru ini.

michelle: amarrr! amboih nampak riang. wajah pun semakin berseri-seri. apa rahsianya?

amar: tia amelia!

michelle: oh bercanda pula disiang hari. ok lah, skarang ni ramai yg mendakwa anda telah bertunang dan berkahwin. apa cerita ni? takkan senyap je?

amar: eh, tunang? kahwin? mana tau ni? oh lupa plak, saya kan artis. ahah! ok lah, sebenarnya memang saya telah berkahwin pada minggu lepas. dan wanita bertuah itu merupakan seorang anak kepada menteri kabinet dun jasin.

michelle: ha??

amar: ha? apa ha ha? haha! gotchaaa!

haperlah lu orang ni, mudah sangat terpedaya dengan tipu daya yang murah macam ni. gambar yang gua post simple. gua yang bersongkok, berkemeja, bersila, bermuka serius, di dalam masjid, dan sedikit trick gambar pengantin perempuan yang di crop. juga dengan tajuk post yang berbunyi, "Alhamdulillah, moga segalanya dipermudah".

pertama, takkanlah orang yang bersongkok berkemeja di dalam masjid lu dah nak consider tengah kahwin? dah kalau gua nak pergi solat zuhur ke asar ke maghrib ke? kan. lagi satu kalau tunang, apa jadahnya nak tunang dalam masjid, orang tunang kat rumah je kot. duhh. dan kalau kahwin, takkanlah artis macam gua nak pakai sempoi-sempoi macam tu je? lu agak-agak la der. kurang-kurang mau radzuan radziwill datang sponsor.

muka serius? berseri-seri? dah namanya pun artis. stakat trick ayam macam ni memang ayam je ah. tajuk post moga dipermudahkan bagai tu? habis takkanlah orang nak kahwin je baru nak reti bersyukur?

tapi itu lah, gua pun bagai tak sangka benda ni boleh kecoh macam gua ni selebriti tv. ada yang duk tanya kut sms, call, chat, pm, wall post, semua lah. lagi best bila sampai tok gua dengan dengan sdara mara gua semua tau. tok gua tau ikut fb, ada lah cousin gua ni duk tunjuk. dah tu lu tau apa tok gua kata?

"amboii kemain lagi abang awok dah bertunang. takpelah iqbal (adik gua), ada kakak ipar.. umur baru dua hari, badan besor lidi dah nak bertunang. menyampoh aku dengor"

ok. boleh tok gua cakap camtu kan. lagi best adik gua yang pandai tu pergi percaya gila2 then terus sms bapak gua.

"papa, betul ke abang dah kahwin?"

"kenapa adik cakap macam tu?"

"adik tengok kat fesbuk"

"ohh. siapa nama kakak ipar iqbal tu?"

boleh? boleh plak bapak gua tanya macam tu? fuhhh. maka bapak gua lah bapak paling style kat dalam dunia!

dah, apa-apapun, andai ada yang berasa tertipu, gua minta maaf. asyik lu orang je nak buat cam yeye. gua pun nak gak try camna.

btw, gua bikin panasss. zAsSSS!



p/s I : siot, gelabah gak gua bila kawan-kawan, mak kawan-kawan, sdara mara, spupu spapat semua dah duk kata memang aku betul-betul dah  kahwin. ah sudahhh.


p/s II : guys, im just 23. and im just not ready yet to get married.


p/s III : suatu hari ketika di meja makan bersama mak. tiba-tiba. " huuu zaman skarang kalau nak kawen koman2 pun doplohribu. hantaran je dah tidak2 spulohribu. kalau takdok duit jangan nak mintok anak orang. saving lah sendiri" ok. sangat tiba2. sangat terpana. apa kena mengena ni mak? -__-"


p/s IV : aku hanya ada kamu. dan aku akan terus menunggu untuk kamu. kerana kamu itu bukan sesuatu pada aku. tapi kamu adalah sebahagian.

8 comments: