mereka

kasi ikan makan.

09 February 2012

asap menari-nari berkepulan di udara bak seorang penari tiang.

Tree Under, Palm Beach, TC.




seusai jasad terisi penuh lazat makanan. minda mengajak pergi mencari tenang.

"bro, shisha jom! kasi nagaaa!"

punggung dilabuh, belakang disandar.

"bro, longan tiga, shisha setabung. perisa nenas!"

atmosfera tenang dan gelap cuma sedikit diterangi pancaran limpahan dari lampu neon jingga. sambil liuk lentok daun pokok yang ditampar bayu pantai yang damai.

kepul-kepul asap berisi perisa nenas masuk melalui serombong esofagus. sedut dan hembus. sambil asap yang terkumpul dalam rongga esofagus dihempus jadi kepul-kepul seolah awan. muncung shisha keluar masuk ikut bibir munggil. sambil tangan kiri main-main handphone macam gaya kasanova amerika. hempusan asap shisha berperisa nenas itu terus berkepulan dan bergumpalan menari-nari di udara bagai sedang mengikut rentak musik yang sedang dimainkan. indah, dan asyik. lalu membikin tenang pada jiwa yang lara.

tiba-tiba jantung yang tadi perlahan berdegup laju. kencang. seolah ada suatu fluks yang telah menderukan enjin hormon untuk aktifkan adrenalin.

"fuh, nur fathia seyhh! ah lantak ah, biar ah dia."

nur fathia, gadis-gadis ayu lain yang bersamanya, dolah saleh, dan amoi-amoi cantik yang turun naik burger king tak langsung gua pedulikan.

muncung shisha kembali meneman hati yang sedang lara. asap lenggang lenggok dalam mulut dan menyusur esofagus masuk ke paru-paru jantan. 

suasana setempat sedikit riuh. sekeliling dipenuhi ragam manusia. trafik sedikit sibuk dengan kenderaan keluar masuk. ada sorakan-sorakan dari penonton bola. ada gelakan-gelakan manja dari amoi meja sebelah. dan ada yang diam diri asyik menyaksi gelagat manusia.

TC dan angin pantai. pasir dan air laut. gua dan kekasih imagi.

No comments:

Post a Comment