mereka

kasi ikan makan.

18 February 2012

selamat hari jadi sayang.


andai ini bait-bait aksara yang bolehkan aku untuk terima satu senyum
maka biar sekarang aku cuba baca

biar ini adalah yang kesejuta kali pun aku menulis tentang kamu
namun kata ini masih belum bisa mampu merungkai dan mengungkapkan
setiap makna dan rasa yang ada di dalam hati aku ini
tiada perkataan yang mampu menafsir perasaan ini

ya, ini mugkin bukan yang ke 21 kali pada setiap tahun kelahiran kamu aku ucapakan kata selamat ini
tapi apa yang pasti, pada setiap tahun kelahiran kamu yang mendatang
pada setiap bulan, setiap saat, setiap detik dan setiap waktu
aku akan sentiasa mendoakan kamu
aku doakan kamu agar sentiasa diberkati dan dirahmati oleh-Nya.

aku tak mampu menulis puisi cinta buat kamu
kerana hebatnya kasih kamu
aku tenggelam dengan perkataan ku sendiri
tidak ada satu perkataan pun yang mampu menggambarkan hebatnya kasih
walau perkataan mula

dan saat ini kau tiada, aku lemah menagih kewujudanmu

selamat hari jadi sayang
buat si jantung hati, pari-pari imagi
dari aku, yang menyanyangi kamu
dengan sepenuh hati

moga esok kita akan bersama lagi
aku berdoa pada Tuhan moga kamu 
akan jadi pemilik asal tulang rusukku
dan biar aku kecap bahagia bersama kamu

-buat pari-pari imagi



2 comments: