mereka

kasi ikan makan.

31 December 2011

tahun baru? namun masih dan akan tetap melalui jalan-jalan yang sama.

malam tahun baru.
kuala lumpur.


gadis-gadis montok pavilion aku tak endahkan.
perempuan-perempuan penggoda belakang lorong aku tak pandangkan.
tiupan-tiupan bingit dari sang foreigner KLCC aku lupakan.
lampu-lampu limpah i-City aku pejam matakan.
kiraan detik-detik tahun baru di dataran merdeka aku tak kisahkan.
kerna dalam hati aku, cuma ada satu.
aku mahu pulang ke bandar di-Raja ku.
mahu bertahun baru disana.
bersama teman-teman.
biarlah tak semeriah seperti di ibukotaraya sekalipun.
biarlah tak segila manapun.
kerna aku, rindukan kampung halamanku.
dan juga teman-temanku.


PEKAN, tunggu aku!




tahun baru.
kita masih tetap dan akan melalui jalan yang sama.
masih juga melakukan perkara yang sama.
sampai bila-bila pun.
namun detik waktu itu yang tidak serupa,

kalau nak berubah, tak perlu tunggu tahun baru pun boleh.
kalau nak berazam, tak payah kecoh sebab azam dulu pun sama saja.

cubalah jadi lebih matang dari semalam.
agar setiap usahamu untuk menjadi lebih baik dari semalam.
benar-benar berhasil dari apa kau harapkan semalam.

No comments:

Post a Comment