mereka

kasi ikan makan.

08 April 2013

tentang yang gua suka-suka mahu cerita

tentang kereta
gua suka drive laju-laju.
gua suka drive sebelah tangan, dua jari, atau satu jari.
gua suka follow rapat-rapat.
gua suka drive laju-laju dan gaya drifter kat dalam kawasan parking IKEA sampai bunyi eitttttttt creeettttttttt. oh i dont know how to spell that noise but it just awesome!
thats all makes me feel like a trueee driver.
sehinggalah awal tahun ini gua telah terlibat dalam satu kemalangan di Lebuhraya Pantai Timur.
dan kini gua macam dah berubah sikit.

tentang wanita.
secara zahiriahnya, semua laki-laki mendambakan memiliki wanita yang cantik dan sempurna.
bagaimana pula gua melihatnya bagi pertama kalinya?
gua suka lihat tangan dan kaki mereka.
mengapa? mungkin itu salah satu cara gimana gua menginterpretasikannya.

tentang mandi.
waktu mandi gua takkan kurang dari dua puluh ke dua puluh lima minit.
ketika mandi gua punya rules sendiri.
gua mula dengan memberus gigi, syampu rambut, cinditioner, membersih muka, dan akhirnya badan. seriously rules ini mengikut turutan.
atau jika boleh gua faktakan, bagi lelaki kamar mandi adalah mungkin tempat paling privasi setelah seharian bergelumang dengan penat dan masalah.
dan bagi gua, kamar mandi merupakan tempat paling mustajab untuk berfikir dan mendapatkan sesuatu idea.

tentang rancangan TV.
gua bukanlah seorang penonton tegar sehingga mampu menonton tv seharian suntuk.
gua suakakan rancangan yang pelbagai. berita, sukan, masakan, info semasa, lawak, cinta. semuanya.
tapi jangan tanya mengapa gua suka sangat Hijab Stailista. entah. mungkin kerna gua sukakan fashion. gamaknya.

tentang haiwan.
sejajar dengan perkembangan dunia teknologi kini, gua tidak ketinggalan utuk turut serta dalam menjalinkan hubungan sosial di laman-laman sosial atau di alam maya.
tapi kadangnya di waktu yang tertentu, gua lebih suka bercakap dengan haiwan, contohnya kucing.
bagi gua mereka adalah tempat meluah rasa paling secure berbanding manusia.
mereka juga merupakan penyimpan rahasia tegar dan tidak pernah membongkar dan tidak pernah melawan kata.

tentang kerja.
gua boleh dikatakan seorang yang workaholic. mampu bekerja hingga tidak hirau akan waktu.
dan mampu duaratuspersen fokus hingga sebenarnya gua mampu kerja tanpa fikir akan teman-teman lapang dan teman-teman hati. cuma belum waktu untuk gua lakukan saja.

tentang angan-angan.
tiap hari pasti akan ada angan-angan yang baru.
gua angankan untuk bermain bersama pasukan real madrid dan bergandingan bersama mesut ozil.
gua angankan sedang makan burger bersama nur fathia di burgerking teluk chempedak.


No comments:

Post a Comment