mereka

kasi ikan makan.

27 October 2012

gadis laman I

ada satu gadis. gadis SPM. tiap minggu ke kelas tuisyen di laman seri. tiap kali mahu ke kelas pastinya akan lalu di depan kedai aku. itu pasti. bukan kerna tidak ada jalan lain, mungkin kerna di laluannya ada aku.

6 bulan berlalu. hanya perhati. tanpa senyum. hanya mata sama tentang. mungkin sama masih belum berani. atau mungkin suatu hari nanti, ketika dia cuba melewati aku, buku teks tau talipon bimbitnya akan tercicir. lantas aku menegur.

" awak, your handphone "
" oh, thanks "
" sama-sama. eh okay tak phone tu? "
" takda apa pun, jatuh sikit je, thanks tau "
" eh its okay lah. next time hati-hati pegang barang "
" yah, thanks again "
" oh, selamat ke kelas "
" eh jap, macam mana tau saya kat sini pergi kelas? "
" dah 6 bulan wak " :)

bersambung . . 

ok, tempoh hari gadis SPM itu datang ke kelas dengan memakai kebaya merah yang berbelah di tengah hingga paras lutut. semua seperti pegun.

No comments:

Post a Comment