mereka

kasi ikan makan.

10 October 2011

gua paling benci perempuan FAKE laman soSIAL.


ini tentang kebenaran perempuan-perempuan "HOT" laman soSIAL.


oh, sebelum itu, sesiapa yang ada menghidapai penyakit2 kritikal seperti lemah jantung atau darah tinggi, anda dinasihatkan agar tidak meneruskan pembacaan risalah ini. kerana ia mengandungi unsur yang agak keterlaluan bagi sesetengah orang yang dalam hatinya ada taman bunga.


dan, entry kali ini mugkin akan mengambil masa sehingga 4 ke 5 hari jika anda adalah seorang pembaca yg sangat lembap.


okay, bagi yang rasa hati beliau kebal, anda boleh teruskan.


sekali lagi gua ulang, ini tentang perempuan-perempuan "HOT" laman soSIAL.


di fesbuk, gua bukanlah orang yang mudah untuk tambah kawan atau terima dengan sewenang-wenangnya. (kadang2).
sekiranya gua add, maknanya orang itu adalah orang yg gua kenal atau pun orang itu sangat menarik untuk dikenali.
begitu juga jika ada friend request, gua takkan senang2 accept. gua akan lihat dulu siapa mutual friend, info, dan gambar.


ya, GAMBAR !


inilah yang mahu gua ceritakan.
sebenarnya GUA add atau accept kadangnya bukan sebab gua kenal atau memang gua ingin berkenalan pun,
cuma bila profil mereka disulitkan,
jadinya gua memang tak boleh untuk melihat foto2 mereka yang lain.


gambar profil nampak hot, jadi gua pun eager untuk lihat foto2 berikutnya.
kebiasaanya hot chicks lah yang selalu guna private profil. (bukan semua).
mereka menggunakan taktik ini sebagai strategi untuk memiliki sejumlah rakan yang mengagumi mereka atas sebab mereka hot.


tidak dinafikan, gua pun pernah terpedaya dengan taktik ini.
pakai shades besar2, bibir nak muncung macam itik, mekap tebal2 kasi tutup semua jerawat, dan gambar pun diedit seperti diedit oleh pakar edit paling power dalam dunia, supaya mereka nampak paling cantik dan menawan.
padahalnya, mereka langsung tidak hot. LANGSUNG.


ah, dah lama gua perhatikan senario ini, ini pengalaman. dan setelah lama gua perhatikan, akhirnya gua telah mengenalpasti beberapa taktik yg selalu digunapakai untuk menutup keburukan mereka sambil mengganggunkan rupa mereka.


gambar cuma fokus kepada muka. taktik ini adalah untuk melindungi lemak2 ekstra pada badan. konon nak nampak lu slim la kan.


foto separuh muka, ambil gambar dekat2 seboleh mungkin. ini untuk menutup parut2 atau tahi lalat besar mereka.


gambar hitam putih. gambar sebegini cenderung digunakan oleh mereka2 yang bertona kulit gelap. jadinya mereka guna greyscale mode bagi mencerahkan kulit.


gambar beramai-ramai. purata manusia dalam satu gambar atau satu album adalah 5 hingga ke 8 orang. hal demikian mungkin berlaku dek keran perasaan rendah diri atau ingin meninggi diri dengan menggunakan foto yang melibatkan mereka dengan wanita yang selayaknya.


ambil gambar sendiri then shot dari atas. taktik paling digemari ramai. berfungsi sebagai alat menguruskan badan. (cuma dalam gambar).
dipercayai ilusi mata paling berleluasa di fesbuk.


foto orang lain yang digunalan untuk tiket promosi diri sendiri. mereka langsung tidak ada harga diri. semuanya mahu copy-PIG !.


(jadilah diri anda sendiri, dan sila bersyukur dengan apa yg ada)


okay, itu serba sedikit fakta mengenai gambar. gua juga ada mahu ceritakan tentang yang lain. bukan pasal gambar, tapi perkara lain yang gua meluat dan menyampah yang dilakukan oleh2 perempuan-perempuan konon hot laman soSIAL ini.


mereka yang sangat desperate, suka bersosial, mudah jatuh hati, dan juga mudah melompat ke hati yang lain.
perempuan jenis ini cenderung untuk bergedik dan bahasa yang digunakan juga selalunya bahasa gedik.


"na kol i keww? bilew? i malooo arhh uuu."
"eh awak shukew kat kitew kewwww?"
"hihi. ane la shayew tao awk shukew kat shayeww. shayew kan ta chantekk."
"alaa.. kitew niey bukan shantek ponnn. kitew besyew2 jewww"


menjengkelkan. meluat !


satu lagi mereka kerap menaip sambil jari mereka menekan kekunci "SHIFT" di keyboard.


gUa puN taK FahAm MeNgapA mEreKa peRlU mEnaIp sEbeGinI ruPa.
gua nak taip sikit macam kat atas ni pun dah tercungap2. please la. tu bukan art. tu sampah. menyakitkan mata.
oh, perempuan ini mudah saja untuk jatuh hati dengan anda (jika jantan).
setakat nak minta nombor tu mudah. petik jari memang tak dapat.
kalian perlu berlagak macho, dan jalan tanpa pandang mereka.
mereka sendiri akan beri isyarat dan setelah itu anda akan membuka laluan sendiri untuk dapatkan mereka.
kalau bernasib baik, tak payah buat macho pun takpe.
perempuan murah ini yang sendiri tinggalkan nota kecil terkandung nombor mereka.
senang.
bangang.


buat status gedik2, status syok sendiri, status bodoh sampai 10 kali lu nak update sehari, dan lu yang paling pertama like.


"gEmbIrEwnYA hArI iNiE cEbAb hUbBy KiTEw bAwAk Kita PeRgI jAlaN2 tEnGok WayAnG kAt kOmpLeKs TeRunTuM. cAyAng hUbBy kItEw cAnGat2! ;) "


macam gampang lu tahu. orang2 macam ni gua kategorikan sebagai ATTENTION SEEKER.


anda mahukan lagi?
dah, gua dah malas nak menaip dan dah malas nak menambah pahala gua. dah banyak untuk hari ini.
dan bagi mereka yang terasa.. (kesah plak gua?)


guys.. this is no kidding. please grow up fast. please dont make other people fuck you.


dan bagi mereka yang stil tak puas hati jugak, nak marah2 gua,
nak buat apa pun, buatlah. tapi sila jangan cakap yang mulut gua takde insuran. yang tu lu silap. FYI, i adew insurans taow.. n i bayaw 4 ratus syebulan taow.. u ta pecayew keww? hmm i kasi u tengow eyyyy."








see? kan? dah. bai.


p/s : DON'T TRUST GIRL SO EASILY. :)

4 comments:

  1. haha... siyes like!

    ReplyDelete
  2. tulis la lg.. xda sambungan ker??

    ReplyDelete
  3. sambungan? haha dah macam drama dah mintak2 ada sambungan kan. coming soon. :)

    ReplyDelete
  4. eh jap, malas lah. tak baik kutuk2 orang. :)

    ReplyDelete