mereka

kasi ikan makan.

06 June 2011

lima ribu pat ratus pat blas perkara yg gua menci.

gua kalau baca blog org mesti ramai yg nk buat entry sal "10 perkara yg saya tak suka" lah, "69 perkara yg kite  tak suke sangat2!" takpun "364 perkara yg kite ta cukew cangat2 taw! hikhik!"


eh apa ke best sangat ke lu org nk tulis benda2 cani ha? apa ke paedahnya? ada?
tapi tu ah, bler gua dah slalu sangat duk baca2 apa yg lu org tulis ni, tetiba gua rasa berminat untuk menerai. haha!
so.. here we gooo!


lima ribu pat ratus pat blas perkara yg gua menci. (mcm fak) : -


1. gua tak suka menunggu lama2, especially menunggu dalam keadaan panas, tempat sempit dan bising or menunggu org tanpa sebarang jawapan. yg ni gua menyirap.


2. gua tak suka lintah! geli siot! eh apa ke gilanya budak2 yg main2 lintah ni ha? lu tak geli ke? eiii berlendir jer gua tengok. pastu jap g bley plak buat letak2 kat muka suh sedut darah? waddehelll doe?! yurkssss!


3. gua tak suka ulat sampah. merayap2 kluar dari tong sampah buat muka sampah. disgusting!


4. gua tak suka gua naik bas org pegi tempat awam ada gua nampak kapel2 duk beromen depan org ramai. pastu bila org pandang lu, lu buat muka tak puas hati, fak kan. wey, lu ingat org takde mata ke bodoh? nk beromen sangat pegi check in lah. sambar petir baru taw.


5. gua tak suka bila line internet slow. peh, rasa nk gua tunggu benda tu nk load satu2 macam sminggu gua duk depan pc.


6. gua tak suka kena bebel panjang2. lagi kalau yg dibebel tu benda kecik2 dan bukan salah gua pun. dah tu dalam 10 minit tu duk ulang bebel 15 kali benda yg sama. ckp skali jer takleyh?


7. gua tak suka bila ada org menyamar buat benda bodoh dan bangang tapi guna nama gua. wey yg ni memang gampang. lu nk memburuk2kan nama gua kan? budak ni kalau gua jumpa memang gua simen kepala lu.


8. gua tak suka bila takde duit, yg ni payah, nak pagi main futsal pun takleyh, senang citer, apa pun takbleyh.


9. gua tak suka bila gua cakap "jangan", tapi lu tak ikut, sebabnya bila gua ckp "jangan" tu, bermakna gua memang betul2 maksudkannya.


10. gua tak suka lagi pantang bila ada sorang, dua tiga org or sekawan GAY duk pandang dan usya2 gua lama2. weyh faker, gua straight siaa! yg ni byk kali dah jadi.


11. gua tak suka bila gua tanya lu saper, lu suh gua teka2, lu ckp "adalaaa, tak penting pun u taw saper i..huhu." ada lagi ayat macam tu gua dengar, gua santau lu dari jauh. padan muka.


12. gua tak suka bila org bayar gaji gua lambat2 pastu buat bodo bila gua tanya. atuk lu! bapak gua bkn tokei balak siaa. kalau tak baik gua keje ngn bapak gua jer.


13. gua tak suka org yg suka seksa2 binatang, dah kalau lu tak suka pun biar jer ah, takyah la sampai nk rembat binatang tu bagai. neraka nak?


14. gua tak suka bila ada budak2 kampung jer pun, tapi bila dress konon2 nak bandar, tapi bila tengok dah macam bitches. awak.. sedar2kan lah diri tu.. kita ni melayu,islam.. tak elok benor awk buat macam tu. menambah dosa2 org di sekeliling jer, kalau awk jer yg yg berdosa takpe. takpun2, kalau awk tu macam katy perry takpe jugak, sedap jugak mata memandang, ini tak.


15. gua tak suka makan makanan yg lama2, walaupun bley makan lagi sebenarnya, tapi kalau gua cakpa gua taknak, gua taknak la, takyah nak paksa2 i okay.


16. gua tak suka bila gua pegi gunting rambut kat memana kedai or salun, tapi bila potong, jadi mcm cilake, gua suh lain lu buat lain kan. rasa nk tumbuk jer muka lu.


17. gua tak suka budak yg suka2 nk tayang lu ada bf/gf kat org tiap jam. cam apa doe. cket2 update, cket2 update. mesej ke, call ke, takleyh?


18, gua tak suka sorang mamat ni yg tak reti2 bahasa, dah org ckp bla tu bla jer lar, yg lu nk langsi dgn gua lg kenapa? eh lu banglong ka, bang kawasan ka, lu ingat gua kesah? lu langsi, lu mati maa.


19. gua tak suka lagi menyampah bila mlepak smeja ngan budak2 yg pakai BB or iPhone, bila berbual ngn diorang, srupa mcm gua bercakap dengan gelas.


20. gua tak suka bila dah sampai gua kena ikut tulis benda2 camni, ni sume salah lu.


21.gua tak suka bila lu ada org tanya gua, " eh tadi lu cakap tajuk lu lima ribu pat ratus pat blas perkara yg gua menci! , ni baru doploh, sial lu tipu gua eyh? " 
eh lantak gua ah gua nak letak brapa2 pun, lu sibuk sal? page gua page lu?


p/s : kalau jenis dalam hati ada taman punya org, pelis lar takyah nk terasa2 okayyy. :)

No comments:

Post a Comment