mereka

kasi ikan makan.

11 September 2010

riang ria raya 2010!

Eh! Awak! Awak! Awak dan awak! Ha tu yg kat sana tu! Awak lar! Yang kat sana,sana,dan sana jugak! Awak2 sumer.. Selamat hari raya..! =)
Owh ok2.. dah raya rupanya.tak sador! Haha.
Apa2pown..disini saya ingin memohan ampun dari awak2 sumer jikalau selama perkenalan atau tak tak kesah lar kenal ke tak..tapi jika ada saya melakukan kesalahan samada dengan sengaja atau tidak sengaja..harap2 diampunkan semua kesalahan saya ok! =)
Jap2..”SAYA”? “AWAK”? euww.. hipokrit! Letz rawk bebeh! =D
Tadi malam pown aku da tengok announcement kat tibi kata jumaat raya! Bkn kames ok! Ney ada hat sibok2 duk kata kames raya.haper lar! Ok! Komfom! Jumaat! =)
So..amacam angpa suma punya planning utk raya neyh? Balek Europe? Jepang? Korea? Arh xkesah lar memaner pown ye x,janji angpa suma dapat merayakan raya kali ney dengan orang yg tersayang.dan yang paling penting, aku harap moga2 angpa suma dapat meraikannya dengan penuh kenikmatan,kesyukuran dan keberkatan dariNya setelah penat lelah bertarong dengan nafsu sendiri di sebulan ramadhan yg lalu.
Ha,bape ari ang posa? Sari brapa kupang bapak ang kasi kat ang? Skupang? Dua kupang? Lima kupang? Xyah sibok duk kira lar..tu suma xpenting.. apa yang penting ialah kesungguhan dan keikhlasan kita dalam menjalani ibadah puasa yang memang telah diwajibkan kepada kita sebagai umat islam neyh.seperti yang telah diwajibkan ke atas orang2 islam terdahulu..
Jadinya..raya ney bermaksud sebagai tanda kemenangan kepada umat islam pasal berjaya mengharungi ibadah puasa selama sebulan..tuu dia aihh!!
Ok3..posa pown da abes,so xyah duk sembang panjang2 sal posa dah.its raya time..!! ney kat mana kita tadi? Haaa..ye.ok,kita stat lain. -__-“
Ney sebenaqya aku baru lepas kemas2 basuh umah neyh..penat pown tak ilang ilang tapi dah sibok duk nulis belog.haihh.stat dari membasuh lantai,mengelap,mengemop,mongering,mengalih,mengangkut,menyapu suma aku dah setelkan.tinggai lagi mendandan jer,tapi xpa..hat mendandan2 neyh biaq kita aku setel esok hari di pagi raya.heheh.
Weyh,ney ang suma nolong2 tak kemas2 umh cam aku neyh? Wey..awat ang jadi malas lagu tu..? tu ang xkesian ka kat mak bpk ang duk sibok2 ngemas sana sini xkan ang nak duk saja lak kan..so..rajin2kanlah diri ang untuk menolong apa yang patot ok! Cun!
Cuma tu arh,nasihat aku di hari raya neyh,moga2 kita tidak makan secara berlebih lebihan konon2 nak balas dendam pasal dah xmkn byk slama sbulan.law 1 hari turh ada 9 open house,9 9 ang nak p balun.jangan..sat g org beraya kat umh ang braya kat spital.pdn muka! Ingatlah,apa guna kita dapat mengawal nafsu kita selama sbulan ramadhan tapi gagal mengawalnya pada bulan2 yang lain.
Dah2,malas aku nak duk merepek lama2..malam2 raya cam neyh kepala aku dah sibok kelain ja.so..sampai disini jer lar ye..sok2 lusa kita sembang lain.
Akhir kata dari aku..selamat hari raya aidilfitri..ampun maaf zahir dan batin..pandu cermat,jiwa selamat.
=)

No comments:

Post a Comment