mereka

kasi ikan makan.

07 May 2012

ROMPAKAN BERSEPADU ep1- Plan B



malam semalam adalah malam terakhir yang aku sempat tonton dengan mata kepala aku sendiri sebuah teater arahan Alloy Paradoks dari Paradoks Pruduction. merupakan teater yang beraliran realisme dari mereka. teater yang bertajuk Rompakan Bersepadu ini telah dimainkan di Dewan Bahasa dan Pustaka Kuala Lumpur selama 4 hari bermula pada 3 hingga 6 Mei. selepas aku kempunan nak tengok teater Juta Juta, kali ini aku bertekad untuk tidak lepaskan peluang untuk melihat hasil karya dari golongan muda yang berbakat ini. dan ternyata, sangat tidak mengecewakan semua penonton yang hadir. walaupun hanya bermain di satu ruang yang agak terbatas, namun setiap seorang dari mereka dapat memainkan watak dengan sangat berkesan.


sinopsis:


satu kumpulan semi-pro sudah buat rompakan ke atas sebuah kedai emas. Halim yang jadi ketua, memimpin empat lagi kawan dia yang lain, Zul, Nizam, jumat dengan dani.


tapi plan terlari sikit bila polis sampai awal sangat dan menyerbu mereka semasa rompakan tengah berlaku. akibatnya semua terpecah bawa haluan masing-masing untuk selamatkan diri.


semua plan jadi kucar kacir. semua orang saling mencurigai satu sama lain. ada antara mereka yang plan untuk khianat plan asal dan cuba nak belot. tapi di sebalik plan yang dah rosak, ada lagi plan lain yang tengah berjalan.


rating : sembilan perpuluhan sembilan bintang.









No comments:

Post a Comment