mereka

kasi ikan makan.

08 May 2011

gua kena jampi ke apa?

gua memang dikenali sebagai anak yg sangat2 susah nak menceritakan masalah atau kisah2 yg berlaku di sebalik tabir hidup gua, terutama sekali dengan mak dan bapak gua.
gua tak macam lu org yg senang giler nk cerita sal life or problem diorang kat mak bapak dorang.
contoh-

mak mak, tadi kat skolah kan.. ada budak bergaduh.. teruk sangat mak, sampai kena panggil ambulan.

mak mak, tadi kita kena denda dengan cikgu kita kat skolah sebab tak siap kerja skolah. hikhik!

mak mak, mak taw tak, kwn kita si siah tu dah break dgn bf dia si roy tu.

eh apa kejadnya nak citer benda2 camtu sumer kat mak bapak gua kita? oh pellissss lar. bagi gua, kalau gua ada problem or nak citer something pun.. gua hnaya akan citer kat memember gua jer. sebab bagi gua, mak bapak kita tak perlu taw pun benda camtu sumer. kot. ok. mak bapak lu urban. -__-"

tapi.. hal2 yg memang sebenarnya patut gua story kat mak bapak gua pun tetap gua tak story gak, sampai dah jadi serius, sampai dah kena tanggung akibat, last skali sampai mak bapak gua dapat taw sendiri. time tu jugak lah gua kena basuh baik punya. "kenapa tak bagitaw" ?? soalan ni dah beribu2 kali kluar dari mulut mak bapak gua. tapi gua tetap gua. gua tetap rilek. :D

dan pada suatu petang yg hening ketika gua ngn mak gua tengah duk mlepak layan citer melodi.. 
tiba2..

mami: dik, rin dah nak tunang ye?

gua: ha? ntah. taktaw plak kita, saper cakap?

mami: mak dia cakap.. takkan adik taktaw, kan adik bkawan dgn dia? rin dengan saper?

gua: kwn.. bkn selalu contact pun.. ntah, dengan sepupunya si izat.. agaknya dia nk bertunang ngn budak tu lar kot. gamaknyaa.

mami: ohhh.. ibu ingat rin tu dengan izat. dah izat dgn saper?

gua: eh takder lah, ngn sepupu izat lah, dah lama dah.. izat ngn budak maulana..

mami: owww.. dah adik pulak? 

ah sudahh.. mula2 rin, pastu izat, dah ni tiba2 lepas ke gua plak ape citer? tapi yg gua pelik gua bley selamberr plak citer kat mak gua.

gua: ngn budak maulana jugak..

mami: yg budak kedai makan tepi jalan tu ke?

gua: eh budak kdai tepi jalan mana pulak?

mami: yg kelantan tu.. saper nama dia?

gua: tu kawan kita lelaki lar.. wan kelantan.. haha!

mami: dah budak ni?

gua: dia ni blaja lagi.. UIA pj.. bulan 9 ni sambung UIA kuantan plak.. mak dia dulu sister kat klinik pramu tu haa.. tapi baru pencen bulan lepas, nama mak dia zainun, ibu kenal? ayah dia penolong pegawai kesihatan, mohd naharudin.   (censored)  =)

mami: kampung kat mana? ayah dia macam org lamir bukan?

gua: bukan lah.. nanti arh kita bawak dtg umah.

mami: oh sebelum ni tak penah dtg umah kita lagi ke? dah yg raya aritu saper?

gua: tak.. tak penah datang lagi.. yg raya dulu bkn.. tu kwn kita jer..

dah lepas jwb soklan trus lagi jer gua masuk bilik, malas dah nk layan soklan2 tahap KBKK camneyh. tapi time gua bla gua nampak senyuman manis kt wajah mak gua. apa? kawen? tetttttt. lek r mi.. awal lg kot.

jap, sal tetiba gua bley jawab selamber jer ek? gua ingat mak gua dah jampi gua neyhh.. ah sudahh..

No comments:

Post a Comment