mereka

kasi ikan makan.

08 December 2012

biar pedih sakit perit.

andai dulu cita-cita aku mahu jadi seorang doktor
andai dulu cita-cita aku mahu jadi seorang jurutera
andai dulu cita-cita aku mahu jadi seorang footballer
tapi sekarang mungkin sudah lain
cita-cita aku impian aku cuma satu
mahu jadi manusia yang dipandang tinggi
mahu jadi manusia yang dihormati
dan mahu jadi manusia yang luar biasa
dan aku sedang mencuba untuk itu
kerna aku ini harapan
harapan semua
harapan keluarga yang terutama
kerna aku cuma satu
ini untuk ibu
ini untuk abah
ini untuk masa hadapan
tapi juga aku sedang bahawasanya untuk aku jadi sebegitu
aku perlu tempuh begitu banyak halangan dan dugaan
dan juga telah aku merasai sekit pedih perit itu
ya, aku cuba gagahi
demi harapan, dan masa hadapan

Ya Tuhan, aku mohon kuatkan aku dan permudahkan segalanya.

2 comments: